15 august 2013

Se mitt sjal, det er blått som havet

En av våre fine kattepassere denne sommeren ønsket seg et sjal - Traveling Woman, etter å ha tittet på bloggen min tidligere. Selv om jeg i mitt stille sinn hadde tenkt at det ikke blir strikket flere slike på lange tider, var det bare å finne frem strikkepinnene. Et sjal i bytte mot over en ukes kattepass - det kan man like!
 

 
 
Denne damen er strikket i Drops Baby AlpacaSilk i fargen gråblå. Dette er andre sjalet jeg strikker i silkealpakkaen, og absolutt favoritten til slike prosjekter. Det er i tillegg en stor bonus når det bare går med to nøster på seks rapporter. Denne gangen ble det en mer slett linje-avslutning fremfor spisser - tror jeg liker det godt! Mottakeren ble i alle fall fornøyd, og da er vel jeg også happy :)
 
Ha en strålende (solfylt?) dag, alle fine!
 




8 kommentarer:

  1. Heisann.

    Utrolig lekkert sjal du har strikket. Tenker nok at mottageren ble veldig glad.
    Likte så godt de pusesengene du har strikket. Pusen vår har nok ikke en så fin seng, men i pappesken hans (juletrefot ekske med en liten åpning på siden.) Der ligger han på et nydelig strikket/tovet sitteunderlag, som barnas tante har strikket. ;)

    Ha en fin dag.
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Eline!
      Takk for koselig hilsen! Kattesengene har med tiden blir veldig populære også utenfor husets fire vegger. Selv er det bare to av husets tre katter som foretrekker de, hun siste er vel som din pus - en pappeske er drømmen :)

      Slett
  2. Det var en skikkelig fin betaling for kattepass! Nydelig skal! Skal huske på det garntipset til jeg skal strikke sjal:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for fine ord!
      Det er et av mine favorittgarn, litt luksusfølelse mellom hendene :)

      Slett
  3. SÅ fint! du er så utrolig flink.. gleder meg til høstmørket setter inn, da blir jeg mer kreativ og får ro til slike prosjekter selv :D

    Ønsker deg en fin kveld,
    Klemmer fra Jatte♥

    PS: Har en konkurranse gående på bloggen der du kan vinne gavekort fra zalando.no, bli gjerne med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Jatte :)
      Høsten og vinteren er definitivt høysesong for kreative sysler her i huset, så jeg blir like overrasket over meg selv hver gang jeg får ferdigstilt noe utenfor sesong ;)

      Slett
  4. Så flott :) Jeg hadde med glede passet katten for en slik betaling ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :)
      Må ta vare på pusepasserne så vi kan spørre de en annen gang ;)

      Slett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)