06 april 2013

Pusete hjerteseng

Nok en ullete seng til pus - denne gang i flaskegrønn!
Husets puser ser det som sin jobb å kvalitetssjekke alt som er ullete, og noen ganger ønsker de nok at noe ble værende - til de selv. Lucy henter til stadighet garnnøster i hyllene mine, og de fargene hun som regel kommer opp trappa med er grå og rosa. Så det er vel på tide at matmor tar et hint ;)
 



 

Strikket i 400 gr Cortina - grovt og grelt garn å strikke med,
men utmerket til tovede kattesenger som trenger en stiv kant som pus kan gjemme seg bak.
Blir nok flere senger fremover, perfekte prosjekter til å få slanket vekk alt reste-ullgarnet!
Først i rosa og grått til gråpusa, den lilla og grå jeg har strikka til pelsene her hjemme er visst tinget av søsterpusa.
 
Ønsker dere en koselig lørdag - håper den er litt mindre snøfylt enn her :)




6 kommentarer:

  1. åå, ser ut som pusen koser seg veldig her da! Morsomt at hun nå har fått velge fargene til sin egen seng;) Sengene du produserer er så fine, og de ser veldig gode ut til små pusekatter:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, hun vet å kose seg i sengene som ikke skal bli værende i huset, kanskje en i selvvalgte farger gjør susen? ;)

      De passer veldig fint til alle husets katter, fra den minste, spinkle på 3,5 kilo til den store bulldogpusen på 6 kilo. Katter flest liker å ligge litt trangt ;)

      Slett
  2. De er så fine disse kattesengene dine!
    Her har jeg ikke tatt i strikketøyet på mangne uker.. må vel snart komme igang igjen håper jeg..

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Beate :)
      Du har vel nok annet å holde fingrene i, i disse flyttedager

      Slett
  3. Første gang jeg er inne på bloggen din. Så mye fint du lager. Morsomme og fine bilder av nydelig katt og katteseng. Jeg har selv katt, og hvis trauet jeg har står fremme så ligger hun gjerne i det. Har du oppskrift på kattesengene? Jeg kunne tenk meg og strikket en til pusen her hjemme.
    Hilsen JaneH

    SvarSlett
  4. Åh så fine senger.. Har strikket ett par kattesenger også, men hvordan får du til den flotte hjertepynten på fremsiden? Det var kjempefint! Å hvilken garn er omtrent som cortina? Det har jeg aldri hørt om før..
    Klem fra swimzy

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)