02 april 2013

Hverdagslykke


 Jeg har ingen intensjoner om å skape en interiørblogg, selv om jeg er over middels interessert i interiør. Det derimot er kjekt å vise frem redesign, som preger hjemmet vårt, i ny og ne. Det er jo litt håndarbeid i det også? ;)

Vi har lenge sett etter et sofabord som passer de ny møblene i stua. Vi er nok litt kresne, for vi har ikke funnet et eneste bord vi liker. Da mannen kom hjem med en kabeltrommel en kald vinterdag for et par måneder siden, var gleden stor, og det var bare å vaske, tørke, male og tørke igjen - og voila: nytt bord! Hverdagslykke!


            

Det gjenstod å se om frøken Nøyepisil ville bli fornøyd med noe så ujevnt og hullete som en sliten kabeltrommel, selv etter intens puss med pussemaskin og tre strøk gulvmaling som er blandet etter fargen på spisestua vår. Å være perfeksjonist er til tider ekstremt slitsomt, spesielt da tålmodighet er en manglende egenskap ;) Men du og du, hvor fornøyd jeg er med vårt gamlenye inventar! Det er tydeligvis pelsene også... 

Om bloggtørken har ligget over meg i hele vinter, har derimot kreativiteten blomstret. Hele fire store prosjekter er på pinnene,  samt at jeg har funnet fram bomullsterapien jeg begynte på i fjor sommer. Det er ikke så mange rutene igjen før jeg kan se fram til mange timer med trådfesting og sammenhekling, kanskje jeg faktisk blir ferdig til sommeren? Mer hverdagslykke :)

***

Velkommen til nye følgere og takk for alle de koselige hilsnene jeg har fått de siste ukene! Jeg skal kikke innom dere de neste dagene - mange nye blogger å lese gjennom! Ha en strålende tirsdag, alle fine :)




4 kommentarer:

  1. Koselig blogg! Veldig veldig kult stuebord, og fargene i bomullsteppet er bare herlig. Tror nesten jeg må bestille meg noen sukkertøyfarger selv :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Sukkertøyfarger er nesten påbudt i denne deilige årstida ;)

      Slett
  2. Så fint det ble med kabeltrommelbord :D å herlige farger på garnet, skikkelig sukkersøtt!!

    Ha en fin Onsdag,
    ♥KlemKlem♥

    SvarSlett
  3. Dette var en knallfin og kreativ løsning!

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)