13 januar 2013

Varmende arvegods

Noen eiendeler har større verdi enn andre, selv om de ikke koster all verdens av kroner.
Denne ullgenseren er noe av det kjæreste og eldste jeg har - den er et fint og varmende stykke arvegods!
 
 
 
 
Genseren er strikket i Peer Gynt av mormoren min til mammaen min for minst 25 år siden. Jeg arvet den da jeg gikk en av de siste årene på barneskolen, så jeg har rett og slett vokst inn i den. Den er et av favorittplaggene på denne årstiden og brukes mye - ingen genser jeg har er like varm som denne. Den har fått sine aldringstegn i form av en flekk her og en utdratt maske der, men det er bare sjarmerende. Med fortsatt god pleie og bruk håper jeg den vil vare i mange, mange år til - forutsetningene er iallefall tilstede!
 
Ha en koselig og iskald (?) søndag, alle fine!
 
PS: Utifra statistikken (statistikker er fasinerende!) runder bloggen snart et fint tall hva gjelder besøkende. Det kan vel feires med en liten gi-bort i nærmeste fremtid? ;)


9 kommentarer:

  1. Så fin genser! Skjønner godt at du er glad i den.
    Ønsker deg en fin søndag videre!

    SvarSlett
  2. Så flott! Fine farger og mønster, og ekstra artig når det er et arvestykke med en bakgrunnshistorie. :)

    SvarSlett
  3. Så fin genser! Og ekstra fin blir den av at den har en historie <3

    SvarSlett
  4. Det var en herliig genser! Skjønner godt at du er glad i den, ekstra spesielt når den er laget av noen man er glad i :)
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  5. Tusen takk, det er en fiiiin genser! Heldige er vi som har forfedre som kan strikkekunsten :)

    SvarSlett
  6. Hei, så mye fint du har strikket ;) Jeg har lagt deg til på bloggen min og ønsker deg velkommen på min .
    Hilsen Beth

    SvarSlett
  7. Her strikkes det mye fint, ja:) Og den genseren er kjempefin, det må ikke nødvendigvis være verdier i kroner. Jeg har også en gammel strikket arve-genser på hytta. Den får ingen andre låne:) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Oj, den genseren er jo kjempeflott. Og så herlig at det er deilig arvegods som varmer deg på kalde dager. Like lekker den gang som den er nå vil jeg tro. Fine farger og mønster. Me like! ^_^ Den der ser jeg er blitt vel ivaretatt også.

    Nyt den videre! :)

    Ha ei flott uke!
    Eli Kristin

    SvarSlett
  9. Så koselig med en slik arvegenser. Gir litt ekstra varme når en har den på det.

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)