31 januar 2013

Ull til pus

En liten pusefrøken som begynner på M, ønsket seg noe å varme seg i i disse kalde vinterdager.
Pusetrioen her i huset har lagt sin elsk på sine tovede senger jeg har strikket i løpet av årene, så et par slike er forhåpentligvis en slager hos denne pusefrøkna også. Disse ble til på et par-tre kvelder, super tv-strikk!
 



 
 
Vanligvis strikker jeg aldri i Cortina. Det er ullete, stikkete og grovt, og det tover hardt. Disse egenskapene gjør garnet perfekt til kattesenger som krever litt solid stødighet for forming av kantene.  Disse er trukket over en fôrtønne (derav de fine merkene inne i sengene som heldigvis går vekk etter bruk) der de tørket seg i fasong. Det gikk med 400 gram på hver seng, og oppskriften er etter eget hode - blir til etterhvert som pinnene går av seg selv.
 
Mon tro om jeg må strikke en i rosa og grått til snuppene her i huset for å matche resten av husets interiør denne vinteren? Hva har dere på pinnene?
 
Ha en koselig siste januarkveld i dette året :)


25 kommentarer:

  1. Disse var fine! Spørs om ikke mine puser også hadde kosa seg i en slik en :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!
      De fleste pusene jeg har møtt på min vei har hatt sansen for disse, så det kan jo være noe for dine pelser også :)

      Slett
  2. Hei! Veldig fin katteseng ; den hadde nok moccapus også likt :) Du er kreativ! Her går det i å bruke opp restegarn, og avslutte prosjekt som har lege ei stund... Har ikkje blogga så lenge, og difor ikkje lagt ut noko om ting eg lagar... Det kjem! God helg til deg! ANE

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Kreativiteten kommer i bølger :)
      God søndag til deg!

      Slett
  3. Åj, de var kjempefine! Så flink du er:)

    SvarSlett
  4. Utrolig koselige senger til pus :)
    Tro om jeg må skaffe meg en katt, sånn at jeg kan strikke en slik en ;)

    Her er det Mariusvester på pinnene om dagen, som skal bli julegaver til tre snille gutter. Er ferdig med to, og har snart den tredje på pinnene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Oi, så produktiv i julegavene allerede! Imponerende :)

      Slett
  5. De var nyyyydelige!!!

    Jeg er fremdeles såpass fersk strikker, så her MÅ det være en oppskrift å følge for å få til ting, men jammen tror jeg ikke jeg må prøve å strikke en slik til huset pusemann!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Jeg er dårlig på å følge oppskrifter, liker å mikse inn min egen vri. Men tipper det finnes mange oppskrifter på kattesenger der ute i webverden :)

      Slett
  6. Nydelige senger! Slik må jeg lære meg å lage en gang :) Flink du!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det beste for pelsene vet du ;)

      Slett
  7. Disse sengene dine er så flotte :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Beate :)
      "Hjernedød" strikking er greit innimellom!

      Slett
  8. Hei, hei du. Så koselig at du vil være med på givawayen hos meg.
    Lekre ting du strikker. Jeg kan ikke strikke det blir bare skuddsikkert men jeg er veldig imponert over de som kan den magiske kunsten. ;)
    Hilsen Eline. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Skuddsikkert er kjekt til sitt bruk, det også ;)

      Slett
  9. Åååå så herlige korger. De der ser jo fryktelig varme og gode ut. Flott dekor er det også, du gjør stas på pusekattene dine :) Godt tips det der - jeg har en SVÆÆÆÆÆR skogskatt som slenger seg ned på det som er av tepper og go'stoler. Strekker han seg i to-seter'n rekker den nesten fra ende til ende, hihi. Jeg måtte nok hatt size XXL om jeg skulle strikket en slik til min. Smart! :)

    Takk for tips - og takk for koselig hilsen! ;)
    Ønsker deg ei flott uke!

    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Eli Kristin :)
      Høres ut som en storkar, pusen din ;) Han må du vise frem på bloggen din!

      Slett
  10. Så heldige pusekatter som kan få kose seg oppi de der..fantastisk! Og så utrolig kreativ du er, jeg er bare imponert.
    Måtte bare innom - var så leeenge siden sist - håper du har en god uke så langt. klem din vei <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Kreativiteten er min beste venn, veldig glad for den!

      Så koselig at du tittet innom igjen :)

      Slett
  11. Åh så kjempefine korger du har laget :)

    Fin blogg har du også :)

    SvarSlett
  12. Så utrolig fin de pusesengene er.

    Min katt vil ikke ligge i noen seng. Men kanskje ull hadde vært noe.

    SvarSlett
  13. Men... Kan du forklare hvordan du har strikket dem? Hvor store de er osv? :)

    SvarSlett
  14. Kjempefine kattesenger :) Har strikket katteseng selv, men får ikke så fin kant som på dine... tips..? :)

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)