25 desember 2012

Ugler på hodet

Uhuuuuuuu!
Ugler i masker er definitivt min nye favoritt! Og fine gaver under treet er det også!
Hele seks Who? - luer har blitt til på noen dager rett før julaften.
(Egentlig ni, men tre ble gitt bort før jeg rakk å ta bilder)
 
 
 
 
 
 
Inspirasjonen kom fra den supersøte uglejulekulen jeg fikk av mamma'n min da jeg var på førjulsbesøk, og jeg har vært i jule(ugle)stemning siden da! Da passer det perfekt at Pinnekroken har en utfordring denne måneden som heter nettopp "Stemning" og Who?-luene er mitt bidrag :)
 


 


 
 
Jeg er forelska i dette mønsteret, og har hamstret mengder av Drops Nepal som jeg har strikket disse i.
Mon tro om det ble flere som har fått like stor forkjærlighet til ugler som meg etter gårsdagens gavekalas?
 
Ønsker dere noen strålende romjulsdager - med eller uten ugler på pinnene :)
 
 


9 kommentarer:

  1. Ååå, det var noen kjempesøte ugleluer! :)
    Sånne vil jeg også lære meg å lage, når jeg bare forstår hvordan et flettemønster skal strikkes ;)

    SvarSlett
  2. Fine huer og for ein produksjon. Ha ein juletid.

    SvarSlett
  3. Så flotte de var, og artig med de perleøynene. Likte godt at du har markert en ugle på den måten :)

    Takk for bidraget til Pinnekrokens desemberutfordring Stemning!

    Hilsen Eirin
    -Pinnekroken-

    SvarSlett
  4. Herlighet som du produserer!! :) Du tryller jo stadig fram flotte ting!

    SvarSlett
  5. Tusen takk for koselige kommentarer :)
    De er jo faktisk isipisi å lage, selv for meg som knapt har flettet før!

    SvarSlett
  6. Smittsomt smittsomt! Tror det blir uglealarm, så fantastisk herlige og gøye ugleluer du lager. Disse liker jeg veldig godt. Litt av en produksjon du har klart på toppen av studiekjøret og jul, puh. Imponert! :)

    Trodde det var vanskelig med fletter jeg, enten det er "ekte" eller "falske" fletter. Har iallfall skjønt at det er (iallfall) to typer fletter, men jeg har ikke prøvd det der ennå. Ser imponerende ut og å så flotte i herlige farger! :D

    Takk for inspirasjon. Kos deg videre ^_^

    Klem,
    Eli Kristin

    SvarSlett
  7. Hej!
    Fin hemsida du har,hur gör man för att få köpa 1st mössa(med ugglor på) av dej?
    i vit färg el bara mönstret på denna fina mössa.
    Mvh Marie.

    SvarSlett
  8. Hei Marie!
    Takk for koselig hilsen :)
    Mønster til uglemössan finner du her
    http://penguinpurls.blogspot.no/2008/12/who.html

    SvarSlett

Koselig om du legger igjen en hilsen =)